Custom Search

נפיחות בבטן וגזים

מומלץ להגיע לקליניקת טבעוני לאבחון, התייעצות וטיפול טבעי כולל תזונה, אופן השימוש באופן כללי: קלטיב – 1 כמוסה 3 פעמים ביום לפני הארוחה

למידע נוסף ולהדרכה 03-5399000

מובהר כבר בתחילה כי, תוכן האתר והמידע הכלול בו אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי ו/או תחליף לייעוץ מקצועי ו/או מתיימרים לספק מידע כזה או אחר ובכלל זה אף לא מידע רפואי, עצה רפואית, חוות דעת רפואית ובכלל – אלא אך ורק לצורך הרחבת הידע האישי של המשתמש או האורח ועל אחריותם, אף אם תוכן הדברים יכול להתפרש ככזה אשר מבטא דעה אישית או ציטוט אסכולה מסויימת.
בכל מקרה ובמיוחד באם מדובר במקרה חרום אין להסתמך על התכנים והעצות שבאתר (על כל ו/או איזה מחלקיו) אלא לפנות ללא דיחוי לרופא או מומחה שכן כל שימוש או הסתמכות על האתר יהיה אך ורק על אחריותם המלאה של המשתמשים והאורחים.
 

 
 

איך ניתן לטפל בנפיחות בבטן וגזים?

כדי להקל על נפיחות בבטן וגזים מומלץ לשתות חליטות מצמחי מרפא כדוגמת שומר, קמומיל, מליסה ונענע או לתבל את התבשילים עם תבלינים כמו כמון, ג’ינג’ר, זרעי כוסברה, שומר, הל או קימל בסוף הבישול, המשפרים פירוק וספיגה של המזון, מסייעים להפחתת גזים וגם מחזקים מערכת עיכול ומקלים מאוד לאחר ארוחה כבדה, וכך גם מיצים טבעיים טריים ואורגניים מתרד ומלפפון או אננס המורידים נפיחות בבטן. תוספת נענע לסלט גם היא מומלצת.

נפיחות בבטן וגזים יכולים להיות תוצאה של חוסר איזון של חיידקי מעי וכדי לשנות את המצב מומלץ לשלב בתפריט יוגורט פרוביוטי או סיבים תזונתיים פרהביוטיים המעודדים את גדילת החיידקים הטובים במעיים ומונעים היווצרות גזים במערכת העיכול שהצטברותם מובילה לנפיחות בבטן. בנוסף רצוי להפחית צריכה של מזונות המגבירים גזים בבטן, לדוגמא: 

  1. ירקות מצליבים כדוגמת כרובית, ברוקולי, כרוב. 
  2. קטניות כדוגמת חומוס, פול, עדשים.
  3. משקאות מוגזים.
  4. מוצרי חלב לרגישים ללקטוז.
  5. ממתקים מלאכותיים כדוגמת סורביטול, המגרה את מערכת העיכול ונמצא לרוב במסטיקים ללא סוכר.

כדי למנוע נפיחות בבטן וגזים מומלץ לשנות הרגלי אכילה ותזונה ולהימנע ממצבי לחץ. רצוי לאכול ארוחות קטנות ומסודרות, לאכול לאט כדי למנוע בליעת אוויר עודפת ולאפשר למזון להגיע לקיבה בצורה יותר רכה, לשלב בתפריט סיבים פרוביוטים (וכמובן לא להגזים), לא לשתות כמות מים רבה בבת אחת ולהימנע משתיית משקאות מוגזים ומזונות מנפחים. בנוסף כדאי להחליף מוצרי קמח לבן בקמח מלא, שיבולת שועל, אורז מלא או לחם שיפון, העשירים בסיבים תזונתיים. רצוי להשקיע זמן בתרגול טכניקות להפחתת לחץ כדוגמת נשימות עמוקות, מדיטציה, יוגה, יעוץ או דיקור סיני.

לקריאה נוספת: 
טיפול טבעי: גזים בבטן