Custom Search

כאב בטן טיפול תזונה

אופן השימוש: בקלטיב 1-2 כמוסות, 3 פעמים ביום, 15-30 דקות לפני הארוחה.

למידע נוסף ולהדרכה 03-5399000

מובהר כבר בתחילה כי, תוכן האתר והמידע הכלול בו אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי ו/או תחליף לייעוץ מקצועי ו/או מתיימרים לספק מידע כזה או אחר ובכלל זה אף לא מידע רפואי, עצה רפואית, חוות דעת רפואית ובכלל – אלא אך ורק לצורך הרחבת הידע האישי של המשתמש או האורח ועל אחריותם, אף אם תוכן הדברים יכול להתפרש ככזה אשר מבטא דעה אישית או ציטוט אסכולה מסויימת.
בכל מקרה ובמיוחד באם מדובר במקרה חרום אין להסתמך על התכנים והעצות שבאתר (על כל ו/או איזה מחלקיו) אלא לפנות ללא דיחוי לרופא או מומחה שכן כל שימוש או הסתמכות על האתר יהיה אך ורק על אחריותם המלאה של המשתמשים והאורחים.
 

 
 

איך ניתן לטפל בכאב בטן באמצעות תזונה?

כדי להקל על כאב בטן מומלץ לשתות חליטות מצמחי מרפא כדוגמת ג'ינג'ר, קמומיל, קינמון, שורש שן ארי, נענע או זרעי שומר המשפרים פירוק וספיגה של המזון, מסייעים להפחתת גזים ומחזקים את מערכת העיכול ומקלים מאוד לאחר ארוחה כבדה, וכך גם מיצים טבעיים טריים ואורגניים מתרד ומלפפון או אננס המורידים נפיחות בבטן. למניעת כאבי בטן מומלץ להעשיר את התזונה בנבטים אשר מספקים אנזימים, מינרלים וויטמינים, להתבסס על מזון טרי ולהקפיד על ארוחות קטנות וקלות ולהוסיף לתזונה היומית פרוביוטיקה אשר משפרת את תנועתיות המעי.

כאשר כואבת הבטן מומלץ להימנע מאכילת ארוחות גדולות ומזון מטוגן או שמן, משתיה תוך כדי ארוחות ושתייה מהירה מדי. בנוסף, רצוי להימנע מאכילת מזונות המגבירים גזים בבטן כמו ירקות מצליבים כדוגמת כרובית, ברוקולי וכרוב, קטניות כדוגמת חומוס, פול ועדשים, ממתקים מלאכותיים כדוגמת סורביטול, המגרה את מערכת העיכול, משקאות מוגזים, מוצרי חלב לרגישים ללקטוז או גלוטן (למי שרגיש). אם כאב הבטן מופיע לאחר צריכת מוצרי חלב או גלוטן יש לבדוק אם קיימת רגישות למוצרים הספציפיים הללו. מומלץ להעדיף מזונות מלאים העשירים בסיבים תזונתיים כדוגמת שיבולת שועל, אורז מלא ולחם שיפון על פני מזונות מעובדים כמו קמח לבן וסוכרים.

לקריאה נוספת: